EN
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
تاریخ ایجاد : ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد   آخرین بروزرسانی : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۱ فروردين   

کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان کرمان، 26 شهریورماه با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان برگزار شد.

 

اعضای این کارگروه تخصصی، موضوع ارتقای سلامت محصولات کشاورزی شمال و جنوب استان، تعیین تکلیف سگ های بلاصاحب، ساماندهی کشتارگاه ها و مراکز عرضه لبنیات سنتی جنوب استان، ساماندهی سردخانه ها و واحد های بسته بندی خرما، تعیین تکلیف مناسب با کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی و تصمیم گیری جهت واحدهای صنفی محصولات لبنی در جنوب استان را در دستور کار قرار دادند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است و از طرفی ارتباط شاخص های اعتبار بخشی جامعه با شاخص های بهداشتی بر کسی پوشیده نیست و انتظار می رود دستگاه های استانی حمایت لازم را داشته باشند.

 

ایشان با تاکید بر هماهنگی دستگاه های استانی مرتبط افزود: باید دستگاه های نظارتی بایستی در اجرای قانون ، جلوگیری از تخلف و برخورد مناسب را در دستور کار خود قرار دهند.

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: امنیت غذایی برای همه مهم است، چون سلامت مردم در گرو امنیت غذایی است، از این‌رو دستگاه‌ها تلاش کنند تا سلامت محصولات کشاورزی و غذایی تأمین شود.

 

وی افزود: تأمین امنیت غذایی و سلامت مردم نیازمند ترویج و فرهنگ سازی برای تولید محصولات سالم کشاورزی است.

 

حمید ملانوری بیان کرد: باید از توانمندی بخش خصوصی در حوزه تأمین امنیت غذایی استفاده شود و نبایستی طرح های سلامت و امنیت غذایی وابسته به منابع مالی شود که در شرایط کنونی فشارها بر دولت را افزایش می دهد.

 

در خصوص مسأله سگ های بلاصاحب مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: این موضع به معضل جدی تبدیل شده  و خواستار مدیریت پسماند مواد غذایی و زباله ها جهت کاهش جمعیت سگ های بلاصاحب شد.  

 

و مصوب شد که با مسئولیت مدیریت امور شهری و روستایی، فرمانداری ها، دهیاری‌ها هم‌چنین در سطح شهرداری‌ها، کمیته مقابله با سگ‌های ولگرد تشکیل و ظرف یک ماه آینده عملیاتی شود.

 

در خصوص بسته بندی خرما مقرر شد کارگران برداشت و بسته بندی خرمان کارت سلامت دریافت کنند همچنین جهاد کشاورزی با باغداران جهت ارائه تسهیلات بسته بندی بهداشتی همکاری لازم را داشته باشد.

 

در این جلسه در رابطه با تولید رب گوجه فرنگی با شرایط استاندارد و بهداشتی و تولید و توزیع محصولات لبنی در جنوب استان تصمیماتی گرفته شد.

 

انتخاب حالت کور رنگی
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
آ+
آ
آ-